…final de discutie pe yahoo messeger:

Bogdan: tnx. eu am iesit ca am de scris
John McGogoo: kk-m-ash pe ea de responsabiliate sociala, pt ca e doar o laba…

Inca o data mi-am adus aminte de rahatul numit CRS. Nu as avea nimic impotriva conceptului daca acesta ar functiona intr-adevar in scopul propus. In fond CRS nu sunt decat campanii de RELATII piblice menite sa spele imaginea unei companii sau, si mai grav menite sa spele bani.

PAH scrie pe blogul lui de campania lansata de Realitatea TV pentru cei din HAITI. Si da un link la Cetin. Care spune ca nu mai doneaza bani decat atunci :

Când băncile nu o să îmi mai ia comision că mută dintr-un cont în altul nişte bani. Când agenţiile de publicitate vor munci moka pentru respectiva donaţie. Când sălile unde se dau concerte de caritate nu vor costa nimic

Amandoi au dreptate. Pentru ca se poate si altfel.

Imi aduc aminte de cazul mikutei Erika. Cabral s-a implicat in acest caz cu tot sufletul. Dar alturi de el au fost voluntari, trupe  care NU AU LUAT nici un ban. Nici sala nu a costat. Toate incasarile au mers la Erika.

De ce in acest caz s-a putut?

Campaniile de Responsabilitate Sociala sunt o noua moda prin care bancile isi spala imaginea terfelita. Acum un an BRD a finantat un camin de copii si a facut din asta un mare eveniment. Ce nu s-a spus? Ca banii erau colectati de la angajatii BRD care facusera cheta si nu de la banca.

In Haiti au trimis nu stiu cate tari ajutoare insa pana si apa s-a scumpit de 3 ori… tara este distrusa in continuare. Companiile multinatioanale isi freaca mainile de bucurie: vor avea de incasat multi bani din reconstructia tarii… Intre timp insa lanseaza campanii prin care fac apel la mila umana, campanii prin care deja incaseaza bani.

M-am interesat de comisionul incasat de companiile de telefonie mobila pentru plata prin internet a unor servicii.Am un amic care a apelat la o companie care interndiaza asa ceva… daca eu ii trimis un SMS de 3 euro la el ajung doar 1,4…

Inainte bancile dadeau bani pentru reclame in presa si la tv. isi faceau publicitate. Relatiile publice au luat insa avant iar companiile au invata sa se foloseasca de mijloace mult mai prefide prin care sa manipuleze consumatorul. Isi construeisc o imagine umanizata pentru ca dobitiocii sa uite ca scopul real al companiei este profitul.

Realizeaza cineva ce pretul serviciilor este extrem de ridicat? ca se percep comisioane uriase pentru nimic? Se fac averi pe intermedieri…  dar despre asta intr-un alt post.

PS: Va recomand sa revedeti Zeitgeist si documementarul despre Argentina

One Response

Comments are closed.