BCR singurul castigator

euro 1

euro 1Dupa cum bine stiti nu sunt deloc un fan al bancilor. Dimpotriva. Ideea cu http://blogalinitiative.ro a lui Chinezu este misto insa sper sa depaseasca in curand stadiul de epoca de piatra al blogosferei. Epoca de piatra? Da, si voi exlica mai jos de ce. De aceea, cu acest post, voi fi, ca de obicei, oaia negra.

Agentiile de PR, companiile care vor sa se promoveze online speculeza cativa factori. Unul din ei specific romanesc: dorinta de a castiga usor niste bani. A doilea tine de foamea de bani generata de criza economic pe care, surpriza, tot de bancile generata. am ai scris despre povestea sta de cateva ori si u am chef sa bat iar moenda pe criza, banci si alti factori economici.
Al trelea factor il voi prezenta un pic mai pe larg deoarece a fost mentioant de blogalinitiative.ro: spiritul antreprenorial.

Sa revin insa la blogalinitiative.ro si la campania BCR. Citez:

“Ce urmărim în această campanie? Să încurajăm creativitatea și spiritul antreprenorial al bloggerilor, să îi ajutăm să facă încă un pas spre profesionalizare de care are nevoie blogosfera noastră. Credem cu tărie că prin campanii de acest gen bloggerii își pot dezvolta spiritul antreprenorial. Pe toată durata campaniei, Blogal Initiative vă va oferi recomandări, sfaturi, va răspunde la întrebările voastre, vom fi într-o comunicare continuă.”

STOP !
Am avut o discutie cu Blogatu, acum cca 1 luna,  despre pretentiile unor asa zisi advertiseri care doreau link in blogroll plus 3 linkuri in articol si am spus ca este o tampenie.
Sa repet ce zice : Să încurajăm creativitatea și spiritul antreprenorial al bloggerilor, să îi ajutăm să facă încă un pas spre profesionalizare de care are nevoie blogosfera noastră.

Concurs?
De ce nu ati selectat, in functie de Page Rank, numar de vizitatori, constanta postarii articolelor, prezenta activa online si orice alt criteriu doreati voi [ex.; marimea sutienului la blogheritze ], 1-2000 de bloggeri, cu foame de bani in gat – asa cum suntem toti romanii, carora sa pe platiti o suma per articol??
Ah, stiu guru-ul vostru in social media v-a spus ca un concurs este cea mai ieftina metoda de a va promova, si ca toata lumea va sari de cur in sus de buurie ca se baga in seama cu BCR !  Are dreptate. Insa nu v-a exlicat un lucru: exista posibiitatea ca bloggerul sa stearga postul respectiv dupa incheierea campaniei.

Din cate stiu, un articol pe un blog cu page rank 4 si o medie de 200 nici pe zi face cam 35-50 euro. Sa zicem 20… la 2000 bloggeri cred ca depaseati bugetul propus.
Asa insa, o multime de blogeri, unii mai naivi ca altii, se vor repezi sa scrie despre produsul vostru minunat – nu am credite la banci asa ca nu stiu cum m-ar avantaja un asemenea produ si, ca atare, nu ma pronunt asupra avantajelor sau dezavantajelor lui. Voi studia insa materialele si imi voi da cu parerea mai incolo. Desi, proverbul cu “pe afara e vopsit gardul …’

“e prea frumos ca sa fie adevarat…” … pana nu vad un contract, pana nu il citesc de 2-3 ori si nu ma sfatuiesc cu 2-3 speclisti in credite nu am cum sa cred in povestea asta cu costuri zero….

Concluzii:
Blogerul de rand roman, daca vrea sa fie antreprenor trebuie sa invete sa nu se mai arunce cu capul inainte la concursuri, sa intelega faptul ca munca lui de a scrie trebuie platita [fie si cu 5 euro pt un post !].

Va las sa va ganditi care din bloggerii mari au scris gratis despre aceasta campanie [unii probabil au facut-o din simpatie pt Chinezu asa cum am facut si eu, altii insa sunt antreprenori online si stiu sa isi vanda blogul- nu fac nimic gratis !].
Advertiserii sa intelega si el ca aruncarea unor concursuri online tin de epoca de piatra a internetului. In plus jignesti inteligenta unora sau pur si simplu iti bati joc de altii.
Sper acum ca s-a inteles clar de ce singurul castigator din aceasta campanie este BCR. Blogurile, twitterul, facebook vor fi pline de mesaje despre campania asta.
Cine pierde? Pai tocmai cei pe care blogal initiative isi propune sa ii sustina: bloggerii mici si medii.

 

PS: sunt un sustinator 100% al Blogal Initiative . Cred ca este o idee de milioane [la propriu si la figurat] si care in timp isi va dovedi utilitatea. Trebuie insa sa incerce sa schimbe modul in care abordeaza campaniile.
In locul lor as merge mai departe…

 

UPDATE 14 iunie 2011:

am gasit un articol interesant despre sisteul bancar pe/in Ziarul Financiar. Autor: Cristian Hostiuc

Autorul pune o intrebare legitima: Cum au ajuns clienţii să urască băncile? si incearca sa dea raspunsuri la ea.

din cate vad la banca asta specialistii in social media se ocupa si de altceva…
nu ca ar fi ceva ilegal. dar imoral…
celelate comentarii sunt insa extrem de spumoase.

3 thoughts on “BCR singurul castigator

  1. Ai perfecta dreptate in ceea ce spui. Bloggingul a aparut ca raspuns la nevoia oamenilor de a interactiona, de a vorbi unii cu ceilalti, de a impartasi experiente, de a critica, de a lauda etc. Ceea ce se intampla mai nou in Romania cu blogging-ul “profesionist” mi se pare de-a dreptul dezgustator. Proiecte si proiectzele sustinute de bloggeri care vor doar sa castige bani, corporatii lacome si lipsite de orice scrupule in a se promova, asta e tot ceea ce se intampla in ultimul timp. Asistam la o decredibilizare totala a fenomenului si la o dezbracare de sens a sintagmei “social media”. Nu mai avem de-a face cu “social” media, ci cu o media din ce in ce mai “commercial”. Daca acest China Birta voia sa faca intr-adevar ceva bun, restrangea acest proiect la campanii cu relevanta majora pentru comunitate, CSR etc. Mi se pare de-a dreptul scarbos ce face BCR, sa speculeze foamea unor fraieri care nu stiu pe ce lume traiesc.

  2. @alexander: eu nu fac parte din blogosfera :)
    @sylverstar: blogul a fost intian un jurnal online. nu vad nimic rau insa in a monetiza blogul. in a face bani cu el. nu sunt de acord cu concursurile online.
    Cristian China este un tip cu f mult bun simt. imi place. Cred ca o sa seschmbe aceasta abordare in curand.
    In CSR nu cred. este o alta metida prin care comaniile ofera putin si castiga mult. Eu am invatat de la bunicii mei ca daca faci un bine nu te lauzi in gura mare… desi PR-ul spune altceva.

Comments are closed.