Anca Boagiu isi recunoaste incompetenta

Citesc la Piticu un articol despre CFR si nepasarea d-nei ministru Anca Boagiu. Daca un om care nu are contacte cu calea ferata a realizat incompetenta sau delasarea unui ministru ce pot spune de cei care se lovesc zilnic de bataia de joc a Ministerului Transporturilor?
Am asistat la o parte a unui reporotaj realizat de TELEVIZIUNEA FRACE 3 despre calea ferata din Romania. In 1990 era cea mai performanta din EUROPA [asta spuneau francezii].
Cateva date:
In 1990 un tren facea de la Bucuresti al Constanta max 2 ore. Acum face 4-5…
In 1989 regionala Bucuresti [sunt 8 in tara] transporta 135.000 tone de marfa. In 1992 se mai transportau cca 30.000 tone. Astazi cca 6.000.
Privatezarea cailor ferate in romania nu a existat in mod real. CFR a INCHIRIAT linii de cale ferata. Unor companii care se saturasera sa isi vada marfa distrusa din causa deraierilor sau, in cel mai fericit caza sa nu poata fi livrata in timp util. Companii care au avut grija de calea ferata. Unele insa nu au avut. Au inchiriat, au exploatat cat s-a putut, au vandut la fier vechi ce era inutilozabil pentru ca in final sa renunte la portiunea de cale ferata lasand CFR sa se spele pe cap cu ea. Inutil sa mai sounca era inutilizabila.
Anca Boagiu e un ministru de umplutura. Nu vrea sa acceseze fondurile europene pentru REPARATII la calea ferata. Nu pt constructia altora noi desi sunt fonduri si pentru asta.
Tot francezi se intrebau de ce am lasat de izbeliste calea ferata si ne-am axat pe constructia de autostrazi care oricum nu se fac…
si, sa mai spun ceva ce au spus tot francezii: cu 19 euro traversezi in perioada deschiderii anului scolar toata Franta. Au reduceri in functie de data la care cumperi biletul, in functie de ora la care calatoresti, in functie de statutul social… si … cu toate acestea societatea nationala de cai ferate franceza (de calatori) a avut profit anul trecut de 1 miliard euro.